Mobiiliystävälliset verkkosivut Antell-konsernille

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Liisa Humalamäki Vakuutuimme Koodiviidakon kyvystä tarjota meille juuri sellaisen kokonaisuuden kuin toivoimme – räätälöinti toivotuilta osin onnistui, ja Koodiviidakon asenne oli kohdillaan Liisa Humalamäki Viestintäpäällikkö, Katri Antell Oy

Antell-konsernin olemassaolevat www-sivut eivät enää palvelleet asiakkaita, työnhakijoita tai muita kohderyhmiä niin hyvin kuin olisi toivottu, näin ollen nähtiin tarpeelliseksi uudistaa koko sivusto alusta lähtien. WWW-sivut ovat yhä tärkeämpi osa yritysnäkyvyyttä, joten oli tarpeen uudistaa sivujen sisältö niin visuaalisesti, rakenteellisesti kuin sisällöllisestikin. Sosiaalisen median suosion myötä toivottiin myös helpompaa linkitystä sosiaalisen median eri palveluihin kuten Facebookiin. Visuaalisuuden korostaminen ja kuvamaailman uudistaminen oli myös tarpeen – esiin haluttiin tuoda enemmän aitoja antellilaisia ihmisiä ja herkullisia makumaailmoja.

2. Alustan valinta ja tavoitteet

2. Alustan valinta ja tavoitteet Olavi Kähkönen Halusimme nykyaikaiset ja helposti päivitettävät www-sivut, joiden ulkoasu ja ominaisuudet vastaavat tämän päivän vaatimuksia. Sivuviidakko tuntui meidän käyttöömme juuri sopivalta ohjelmistolta. Olavi Kähkönen IT-päällikkö, Katri Antell Oy

Nettisivu-uudistuksen tavoitteena oli uudistaa sivut Antellin näköisiksi, monipuolisemmiksi sekä käyttäjäystävällisemmiksi. Tärkeää oli, että sivut palvelisivat jatkossa laajasti sekä yrittäjä- että kuluttaja-asiakkaita, työnhakijoita ja muita kohderyhmiä valtakunnallisesti. Esimerkiksi lounaslistojen helppokäyttöisyys ja toimivuus myös mobiilissa oli erittäin kriittistä. Ylipäätään mobiililaitetuki koettiin tärkeäksi: käyttöön haluttiin nykyaikaiset ja helposti päivitettävät www-sivut, joiden ulkoasu ja ominaisuudet vastaisivat tämän päivän vaatimuksia. Käyttäjäystävällisyyteen ja sivujen loogisuuteen pyrittiin kiinnittämään erityistä huomiota, jotta sivuja olisi helppo käyttää ja haetut tiedot löytyisivät helposti.

3. Suunnittelu

3. Suunnittelu Nina Taipaleenmäki Antellin brändin keskeisiä tekijöitä ovat aitous, herkullisuus, lämpö ja "itte tehty". Visuaalinen linja ilmentää myös vahvasti samoja asioita. Nina Taipaleenmäki Asiakkuusjohtaja, Markkinointiviestintätoimisto Avalon

Markkinointiviestintätoimisto Avalon vastasi antell.fi -sivuston konseptisuunnittelusta, visuaalisesta ilmeestä ja sisällöntuotannosta. Sivustosta haluttiin helppokäyttöinen ja selkeä, mutta samalla mahdollisimman laajasti sekä Antellin asiakkaita, potentiaalisia työntekijöitä että muita sidosryhmiä palveleva. Antellin brändin keskeisiä tekijöitä ovat aitous, herkullisuus, lämpö ja "itte tehty". Visuaalinen linja ilmentää myös vahvasti samoja asioita: kuvamaailmassa tuodaan esille aitoutta ja luonnollisia raaka-aineita sekä Antellin omaa henkilökuntaa.

4. Toteutus

4. Toteutus Turo Siipo Kattava ja monipuolinen kokonaisuus saatiin onnistuneesti pakettiin hyvällä projektinhallinnalla. Kaikki osapuolet ovat lopputulokseen tyytyväisiä. Turo Siipo Enterprise Accounts Director, Koodiviidakko Oy

Uusi sivusto on useita eri sidosryhmiä sekä käyttäjiä palveleva kokonaisuus. Ravintolapäälliköt voivat itse päivittää oman ravintolansa lounaslistat sekä toteuttaa työpaikkailmoitukset, luokitella työnhakijat ja tulostaa heidän tietonsa. Kuluttajia kokonaisuudessa palvelee leipomo- ja kahvilatuotteita myyvä Kahvilapuoti-verkkokauppa, sähköisten lounaslistojen tilaus, työpaikkojen hakuvahti sekä "Etsi lähin ravintola" gps-paikannus. Horeca-asiakkaille suunnattu tuotesivusto ja median edustajille toteutettu mediapankki täydentävät kattavaa kokonaisuutta.

5. Lopputulos

Katso kuva 5. Lopputulos Elina Kiiski Uudet sivut ovat aidosti Antellin näköiset ja palvelevat käyttäjää halutulla, selkeällä tavalla. Toiveitamme sivujen ominaisuuksista kuultiin koko projektin ajan. Elina Kiiski Markkinointikoordinaattori, Antell-Ravintolat Oy

Uusi Antell-konsernin verkkopalvelu on monipuolisuudestaan huolimatta helppokäyttöinen sekä selaajaystävällinen. Kokonaisuus palvelee ajankohtaisella tiedollaan useita eri sidosryhmiä, kuluttajista ravintolapäälliköihin ja ostajiin. Sivuston yhteydessä toimiva Kahvilapuoti mahdollistaa tuotteiden tilauksen ja selailun kategorioittain. Kokonaisuudessaan uusi toteutus on kohottanut sekä sivuston ulkoasua että sen toiminnallisuutta. Sivuston rinnalle toteutettu mobiiliversio varmistaa, että sivusto toimii hyvin ja optimoituu oikeaan kokoon käyttäjän päätelaitteesta riippumatta.

Antell.fi Antell.fi mobiili

Asiakkaiden suusta

Sivuston mobiiliversion ylläpitäminen Sivuviidakolla ei vaadi toimitukselta lisätyötä, sillä uutiset, kolumnit, blogit ja pääkirjoitukset päivittyvät mobiiliin automaattisesti lehden verkkosivustolta. Mobiili Apteekkari.fi tuo verkkosivuston lukijaystävällisessä formaatissa käyttäjien matkapuhelimiin ja muihin päätelaitteisiin.
Erkki Kostiainen Proviisori, päätoimittaja, Apteekkariliitto
Olemme tyytyväisiä lopputulokseen. Tosin verkon jatkuvasti kehittyvässä maailmassa olemme päässeet vasta alkuun. Nyt kun pohjatyö on tehty Sivuviidakolla, meillä on hyvät lähtökohdat kehittää sivustoamme edelleen.
Mira Welling Brand Manager, Land Rover, Inchcape Motors Finland

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Sivuviidakkoon tarkemmin.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Sivuviidakosta – paikan päällä tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Sivuviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä