Landing-sivut Kauppalehdelle

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Elina Kukkonen Valitsimme Koodiviidakon, koska se tarjosi tarpeisiimme soveltuvan työkalun ja analytiikan kampanjoiden seurantaan, teknisen tuen sekä meille soveltuvan kapasiteetin landing-sivustojen ylläpitoon. Elina Kukkonen Markkinointipäällikkö, Kauppalehti

Alkuvuodesta 2013 Kauppalehdeltä puuttui tehokas, mutta helppokäyttöinen markkinointityökalu sähköiseen kampanjointiin. Eri toimijoiden sähköisten markkinointityökalujen tarjonnasta tehtiin kartoitus, jossa keskityttiin erityisesti palvelun helppokäyttöisyyteen. Oli tärkeää, että usemman hengen markkinointitiimi voisi tuottaa itsenäisesti tarvittavia kampanjasivuja. Koodiviidakko valittiin, koska se tarjosi tarpeisiin soveltuvan mutkattoman työkalun, riittävän analytiikan kampanjoiden seurantaan, teknisen tuen ongelmatilanteita ja opettelua varten sekä soveltuvan kapasiteetin kampanjasivustojen ylläpitoon. 

Kauppalehti otti projektin myötä käyttöönsä Postiviidakko-sähköpostimarkkinointityökalun sekä Sivuviidakon laskeutumissivujen julkaisuun ja hallintaan. Sekä uutiskirje että landing-sivut toimivat myös mobiilissa.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Pauliina Kaivola Kun kampanjasivujen hallinta on suoraan markkinoijan käsissä, jää jokaiselle kampanjasivulle erikseen tehtävä alihankintaprosessi kokonaan pois. Pauliina Kaivola Myyntiryhmän päällikkö, Kauppalehti

Kauppalehden kampanjoiden tavoitteena on sisältöjen myynti, niin painetun lehden kuin digisisältöjenkin myynti. Landing-sivut ovat oleellinen osa Kauppalehden päivittäistä markkinointia, ja tyypillisesti kampanjoita elää useampia rinnakkain. Nämä kampanjat on tarkoitettu eri kohderyhmille, toiset pitkäkestoisempina ja toiset lyhyempinä. Lähes jokaiseen näistä markkinointikampanjoista liittyy sähköinen landing-sivu, jolle ohjataan käyttäjiä ja muuta asiakaspotentiaalia bannermainonnasta medioissa sekä sähköisestä uutiskirjeestä.

Kauppalehden landing-sivuston suunnittelussa tärkeää oli useiden rinnakkaisten kampanjoiden kätevä pystytys ja ylläpito, jotta uusien sivujen tekeminen valmiille pohjille olisi jatkossa helppoa ja nopeaa. Kauppalehdelle suunniteltujen landing-sivujen ilmettä voidaan muuttaa vaivatta kuvia ja tekstejä vaihtamalla.

3. Toteutus

3. Toteutus Ville Lehtoniemi Landing-sivut on todella näppärä ja nopea toteuttaa uutiskirjeiden tueksi. Hyvin toteutettu landing-sivu voi parantaa uutiskirjeen tehoa moninkertaisesti. Ville Lehtoniemi Key Account Manager, Koodiviidakko Oy

Kauppalehdelle toteutettiin uutiskirjeen rinnalle landing-sivupohja, joka toimii perustana useille eri kampanjoille. Käyttäjän kannalta uuden sivun luominen on helppoa: kerran rakennetun pohjan tekstit ja kuvat voidaan kätevästi muokata kunkin kampanjan tai kohderyhmän tarpeita vastaavaksi. Kauppalehden tapauksessa landing-sivupohjia toteutettiin kerralla useammalla eri rakenteella: näin eri tarkoituksiin hyödynnettävät sivupohjat ovat valmiina markkinointia tekevien käytössä. Landing-sivujen käytöstä tuli Kauppalehdelle nopeasti olennainen osa uutiskirjeviestintää.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Elina Kukkonen Palvelun selkeimmät vahvuudet ovat nopeus, helppous sekä toimiva asiakastuki. Uusien kampanjasivujen tekeminen vie parhaimmillaan alle puoli tuntia ilman minkäänlaista html-osaamista. Elina Kukkonen Markkinointipäällikkö, Kauppalehti

Landing-sivut ovat tuoneet Kauppalehden uutiskirjeviestintään tärkeän laajennuksen ja lisän, joka nostaa viestinnän tehoa huomattavasti. Landing-sivut ovat nyt luontainen jatkumo uutiskirjeille: itse uutiskirjeessä voidaan keskittyä ohjaamaan vastaanottaja landing-sivulle ja sivulla taas yhteydenoton tai tilauksen tuottamiseen. Sivuston taustalta löytyvä analytiikka tarjoaa myös hyvän mahdollisuuden kehittää landing-sivuja eteenpäin.

Kauppalehden mukaan Sivuviidakon selkeimmät vahvuudet ovat nopeus, helppous sekä toimiva asiakastuki. Palvelu tarjoaa kaiken tarpeellisen kampanjasivujen tekemiseen ja useiden eri kampanjoiden hallinnointiin markkinoijan arjessa.

Asiakkaiden suusta

Yhteistyö on ollut joustavaa ja ripeää, suunnittelu ja tekninen toteutus sujui hyvin ja meidän toiveet huomioitiin, yhteyshenkilö tiesi koko ajan missä vaiheessa projektia ollaan ja myös seuraavat askeleet. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen!
Tobias Gustafsson Chips Ab, Junior tuotepäällikkö
Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa.
Stiina Laaksonen Tiedottaja, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Sivuviidakkoon tarkemmin.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Sivuviidakosta – paikan päällä tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Sivuviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä