Lotuksen kampanjasivustot

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Jussi Kuparinen Responsiiviset toteutukset palvelevat kaikkia osapuolia: sivuston selaajaa, tekniikan toimittajaa, luovaa kumppania ja asiakasta itseään. Sivunäkymä on aina päätelaitteelle optimoitu ja tyylikäs. Jussi Kuparinen Customer Success Director, Koodiviidakko oy

Oy SCA Hygiene Products ab:n Lotus-brändille haluttiin toteuttaa sivusto, joka mahdollistaisi kampanjasivustojen luomisen ketterästi yrityssivun yhteyteen. Uudella sivustolla oli myös tärkeää hyödyntää moderneja responsiivisia menetelmiä, jotta sivuston toiminnallisuudet ja ulkoasu skaalautuisivat automaattisesti päätelaitteen mukaan. Responsiivisilla menetelmillä tavoiteltiin erityisesti brändin pääasiallista kohderyhmää: kuluttajia, jotka selaavat nettiä yhä enemmän liikkeellä ollessaan. Toteutuksen tekniseksi alustaksi valittiin Koodiviidakon Sivuviidakko-alusta. 

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Raita Räsänen Ajatuksena oli suunnitella joustava sivusto, joka on helposti muokattavissa ja jonne voi lisätä niin kampanjoita kuin uutisia. Sivuviidakko oli tähän tarkoitukseen hyvä alusta. Raita Räsänen Account Manager, Suunnittelutoimisto Taivas

Suunnittelutoimisto Taivas vastasi sivuston ulkoasujen suunnittelusta. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä käyttäjäystävällinen sivusto, jossa tuotteet löytyvät selkeästi kategorioittain, joka tukee brändiä ja johon on helppo liittää kampanjoita.

"Halusimme suunnitella helposti päivitettävän sivuston, jotta asiakas voi itse ylläpitää sekä suomenkielistä- että kansainvälistä sivustoa ja kuvapankkia, jonka suunnittelimme sivuston yhteyteen.", kertoo Raita Räsänen sivuston suunnitteluvaiheesta.

3. Toteutus

3. Toteutus Jussi Kuparinen Toteutus tuo hyvin esiin sekä yrityssivun että Lotus-brändin kampanjasivustot. Tämä on onnistunut yhdistelmä, jota näyttää mielellään myös potentiaalisille asiakkaille. Jussi Kuparinen Customer Success Director, Koodiviidakko oy

Toteutuksessa tärkeässä roolissa oli sivuston sujuva responsiivinen toteutus sekä erilaisten kampanjasivujen liittäminen kiinteäksi osaksi sivustoa. Lotus.fi-sivustolla tuotiin näin yhteen sekä yrityssivusto että dynaamiset ja osallistavat Lotus-brändin kampanjasivut. Selaaja löytää sivustolta yhdellä kertaa yritystiedot, hygieniaan ja puhtauteen liittyvää informaatiota sekä kampanjasivuvalikon. Sivusto on toteutettu responsiivisin menetelmin: näin sivusto näkyy aina optimaalisesti päätelaitteesta riippumatta. Kampanjasivuilla hyödynnetään monipuolisesti useita eri toiminnallisuuksia, kuten lomakkeita, gallerioita ja osallistavia kilpailuja.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Kira Kojola Kampanjasivut ovat tuoneet hyvän lisän markkinointiimme. Responsiiviset sivut ovat tätä päivää, ja kampanjoiden hallinta ja muokkaus Sivuviidakolla onnistuu näppärästi. Kira Kojola Brand Manager, Lotus, region North, Oy SCA Hygiene Products ab

Projektin lopputuloksena on Lotus-brändin responsiivinen sivusto, joka palvelee selaajia kahdella eri kielellä. Suomenkielisen yrityssivun yhteyteen toteutettiin kampanjasivustot, joilla hyödynnetään useita dynaamisia ominaisuuksia, kuten lomakkeita, kilpailuja ja gallerioita. Kampanjoiden hallinta Sivuviidakolla on kätevää, ja uusien sivujen suunnittelusta vastaava toimisto voi tehdä kunkin kampanjan ulkoasut suoraan pöytäkone- ja mobiilioptimoituun näkymään. Helposti hallinnoitava kampanjasivukoneisto on omiaan tehostamaan kuluttajatuotteiden markkinointikampanjoita.

Lotus.fi

Asiakkaiden suusta

Sivuston mobiiliversion ylläpitäminen Sivuviidakolla ei vaadi toimitukselta lisätyötä, sillä uutiset, kolumnit, blogit ja pääkirjoitukset päivittyvät mobiiliin automaattisesti lehden verkkosivustolta. Mobiili Apteekkari.fi tuo verkkosivuston lukijaystävällisessä formaatissa käyttäjien matkapuhelimiin ja muihin päätelaitteisiin.
Erkki Kostiainen Proviisori, päätoimittaja, Apteekkariliitto
Tavoitteenamme oli luoda uudelle yhtiöllemme raikkaat, minimalistiset ja samalla modernit verkkosivut. Halusimme erottua alan toimijoista uudennäköisellä ja ammattimaisella ilmeellä, mutta samalla luoda sivuston, josta tieto löytyy nopeasti. Sivuston ylläpitämisen helppous oli ehdoton kriteeri alustaa valitessamme.
Kim Lehtola KFS Finland Oy

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Sivuviidakkoon tarkemmin.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Sivuviidakosta – paikan päällä tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Sivuviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä