Lasaretin nettisivujen ja facebook-sivun uudistus

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Heidi Sarjanoja Yksi iso uudistuksen tarve oli sivuston ylläpito: aiempaa sivustoa oli vaikea ylläpitää ja sen vuoksi sivustoa päivitettiin harvoin. Heidi Sarjanoja Myynti- ja asiakkuuspäällikkö, Hotelli-ravintola Lasaretti

Hotelli-ravintola Lasaretilla haluttiin uudistaa nettisivuston ilmettä sekä käytettävyyttä. Yksi suurimmista uudistuksen tarpeista oli sivuston ylläpito: aiempaa sivustoa oli vaikea ylläpitää ja sen vuoksi sivustoa päivitettiin harvoin. Lasaretilla oli myös jouduttu tilanteeseen, jossa aiempi alihankkija ei enää hoitanut järjestelmään uudistuksia ja päivityksiä. Näin ollen jouduttiin hakemaan kokonaan uutta kumppania nettisivustoa varten. Koodiviidakko valittiin, sillä hinta-laatu-suhde oli kohdillaan ja yrityksen tiedettiin aiemmasta kokemuksesta olevan luotettava, nopea ja joustava. Lisäksi Lasaretilla painotettiin paikallisuutta ja osaamista.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Jani Korhonen Haasteena oli hotelli- ja ravintolapalveluiden sekä kokous- ja juhlatilojen saumaton yhdistäminen samalle sivustolle. Ulkoasun tuli ilmentää Lasaretin alueen ainutlaatuista fiilistä ja historiaa. Jani Korhonen Mainostoimisto Kluu

Oululainen mainostoimisto Kluu vastasi sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän suunnittelusta. Suunnittelutoimiston näkökulmasta projektin haasteena oli saada hotelli- ja ravintolapalvelut sekä kokous- ja juhlatilat saumattomasti samalle sivustolle. Lisäksi ulkoasun tuli ilmentää Lasaretin alueen ainutlaatuista fiilistä ja historiaa. Projekti aloitettiin sivuston rautalankamallin suunnittelulla, jonka avulla saatiin sisältörakenne nopeasti kuntoon. Valmiin rakennemallin päälle suunniteltiin lopuksi sivuston visuaalinen ulkoasu.

3. Toteutus

3. Toteutus Juho Mattila Facebook-sivut olivat mainio lisä kokonaisuuteen. Useinkaan yrityksissä ei alun alkaen tiedetä, että myös Facebook-sivut voidaan toteuttaa julkaisujärjestelmällä. Näin molempia hallinnoidaan samalta alustalta. Juho Mattila Business Director - Marketing automation, Koodiviidakko Oy

Lasaretin tavoitteena oli saada nettisivusto, jota on helppo päivittää ja josta asiakkaat löytäisivät nopeasti etsimänsä. Tärkeää oli myös, että sivuston ilmettä voitaisiin jatkossa uudistaa pienillä muutoksilla esimerkiksi kampanjoiden ja kauden mukaan. Projektin kuluessa syntyi päätös uudistaa myös yrityksen Facebook-sivusto, jonne rakennettiin laskeutumissivustot eri palveluille. 

Facebook koettiin hyväksi kanavaksi tavoittaa kuluttaja-asiakkaat, joiden tavoittamiseksi Facebookiin luotiin omat sivut sekä ravintola- että hotellipuolelle. Julkaisujärjestelmällä toteutetun Facebook-sivun etuna on, että sivusta saadaan näyttävä ja yritysilmeen mukainen. Selaajan etsimä informaatio saadaan näin tuotua hyvin esille, ja seinälle tulevat päivitykset, valokuvat ja tarjoukset toimivat hyvänä markkinointikanavana. Lasaretti hyödyntää markkinoinnissaan aktiivisesti myös Facebook-mainontaa, jonka avulla ohjataan kävijöitä spesifeille kampanjasivustoille.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Heidi Sarjanoja Nettisivuston uudistuksessa tekniikka onnistui hyvin ja sivustoa on helppo päivittää. Olemme myös saaneet jatkuvasti hyvää palvelua ja tukea nettisivuston päivityksissä ja ongelmatilanteissa. Heidi Sarjanoja Myynti- ja asiakkuuspäällikkö, Hotelli-ravintola Lasaretti

Hotelli-ravintola Lasaretilla on nyt käytössään uudella ja raikkaalla ilmeellä toteutetut nettisivut, Facebook-sivut sekä Postiviidakolla toteutettu sähköinen uutiskirje. Erityisen tyytyväisiä oltiin siihen, ettei sivuston tekninen toteutus muuttanut mainostoimiston suunnittelemaa visuaalista ilmettä vaan se pystyttiin toteuttamaan sellaisenaan. Sivuviidakko-alustalla hallinnoidaan ja päivitetään nyt kätevästi nettisivuston kolmea eri kieliversiota: suomea, venäjää ja englantia. Sivustolle toteutettiin myös integraatio varauskanavaan, joka on upotettu osaksi vallitsevaa visuaalista ilmettä.

Facebook-sivun sisältöä on päivitetty aktiivisesti ja siitä on saatu positiivista palautetta. Facebook markkinointikanavana on tuonut yrityksen sivustolle valtavasti lisää kävijävirtaa (luvut elokuulta 2015):

  • Sosiaalisesta mediasta tulleiden kävijöiden osuus sivustolla on noussut 605 %
  • Facebook mainostamisen alettua kävijämäärä on kasvanut 60 %
  • Mobiilikäyttäjien osuus on kasvanut 162 %
Lasaretti.com Lasaretin Facebook-sivut

Asiakkaiden suusta

Olemme erittäin tyytyväisiä sivustouudistuksen lopputulokseen. Sivuviidakon avulla on helppo hallita ja kehittää sivuston sisältöä, sillä myös tärkein sivuston analytiikkadata on suoraan julkaisujärjestelmästä tarkasteltavissa. Teknisen tuen ja yhteyshenkilön kautta saamme aina tarvittaessa nopeasti apua ja opastusta.
Johanna Otranen Viestintäpäällikkö, Destia Oy
Jo tarjouskilpailussa Koodiviidakko erottui selkeällä ja mutkattomalla otteellaan. Kalevalaisten Naisten Liiton verkkosivujen ilme raikastui ja uudistui käyttäjäystävälliseksi. Ajankohtaiset tapahtumat- ja uutismoduuli tekevät uudistuvan ja ajassa elävän tunnelman. Koko projektissa oli reipas tekemisen meininki. Toimeksiantoon tartuttiin luovasti ja iloisesti. Erityiset kiitokset tuttavallisesta asiakaspalveluhenkisyydestä!
Sirpa Heikkinen Kulttuurisihteeri, Kalevalaisten Naisten Liitto

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko Sivuviidakosta? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu Sivuviidakkoon tarkemmin.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Sivuviidakosta – paikan päällä tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Sivuviidakon et tule pettymään! 

Kokeile ilmaiseksi Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Projektin lopputuloksena saimme näyttävät ja brändiä tukevat sivut, joiden käytettävyys on saanut erityistä kiitosta. Sisältöä ja päivityksiä on helppoa jakaa eri SoMe-alustoihin ja linkittää asiakasviesteihin. Uuden sivuston kanssa on mukava tehdä työtä.
Taija Paavola Viestintä- ja markkinointipäällikkö, SOL Palvelut Oy
Olemme erittäin tyytyväisiä sivustouudistuksen lopputulokseen. Sivuviidakon avulla on helppo hallita ja kehittää sivuston sisältöä, sillä myös tärkein sivuston analytiikkadata on suoraan julkaisujärjestelmästä tarkasteltavissa. Teknisen tuen ja yhteyshenkilön kautta saamme aina tarvittaessa nopeasti apua ja opastusta.
Johanna Otranen Viestintäpäällikkö, Destia Oy