Tapahtuma

GDPR veti markkinoijat Koodiviidakon aamiaistapahtumiin

Ota yhteyttä
GDPR veti markkinoijat Koodiviidakon aamiaistapahtumiin Loppujen lopuksihan GDPR:ssä on kyse kaikkien meidän edusta.

GDPR, eli EU:n uusi tietosuoja-asetus on tämän hetken kuumin aihe digitaalisen markkinoinnin saralla. Koodiviidakko järjesti aiheen ympärille aamiastapahtuman, joka ihmisten suuren kiinnostuksen vuoksi venyi kahdeksi. Markkinoijat kerääntyivät sankoin joukoin Café Köketiin 28. ja 29. marraskuuta. 

Tilaisuus alkoi Koodiviidakon Laura Riuttasen (International Sales Manager) kymmenellä käskyllä sähköpostimarkkinointiin. Esityksessään Laura kävi hienoisella huumorilla höystettynä läpi niitä asioita, jotka ovat modernissa sähköpostimarkkinoinnissa tärkeimpiä. 

Lauran jälkeen Pia Hakola (Sales Director) jatkoi GDPR:n vaikutuksista digitaaliseen markkinointiin. Aihe herätti odotetusti paljon kysymyksiä yleisöstä ja ihmiset tekivät kynät sauhuten muistiinpanoja toimenpiteistä, joita yritysten täytyy tehdä GDPR:ään liittyen.

Olemme julkaisseet markkinoijien tueksi juttusarjan GDPR:stä. Apunasi on esimerkiksi GDPR-muistilistan ja peruskäsitteet sisältävä artikkeli

Jos mielessäsi on GDPR-aiheisia kysymyksiä liittyen digitaaliseen markkinointiin, niin voit käydä niitä läpi asiantuntijamme kanssa.

Haluatko keskustella GDPR:stä?


Kuva: Sales Director Pia Hakola puhuu GDPR:n mukanaan tuomista muutoksista, joihin markkinoijilla on vielä tässä vaiheessa aikaa valmistautua.

Sähköpostimarkkinoinnilla kiinni juhlapyhiin

Laura Riuttasen esitys pureutui digitaalisen markkinoinnin peruskallioon, eli sähköpostimarkkinointiin. Sähköposti pitää edelleen pintansa markkinointivälineiden ykkösenä ja markkinoinnin automaatio apunaan pystyy entistä kohdennetummin löytämään oikean yleisön oikeaan aikaan. Loppuvuoden markkinointipanostukset ovat erityisen tärkeitä yrityksille, sillä juhlapyhien ympärille sijoittuu vuoden kaupallisesti tuottoisin aika. Infograafissamme on 8 vinkkiä juhlapyhien sähköpostimarkkinointiin.

GDPR – pahoinvoinnista panostuksiin

Alkusyksystä pidetyllä Markkinoinnin viikolla Koodiviidakon osastolla käytiin seuraavanlainen keskustelu:

”Mistä tämä esitys kertoo?”
”GDPR:stä.”
”Eikä, en haluaisi edes miettiä koko GDPR:ää, oksettaa ajatuskin.”
”Niinpä.”

Alle puolessa vuodessa markkinoijien mietteet ovat kuitenkin iloksemme muuttuneet väistämättömän asian hyväksymiseen ja siihen panostamiseen. Loppujen lopuksihan GDPR:ssä on kyse kaikkien meidän edusta. Yritysten henkilötietolistat muodostuvat ihmisistä, jotka haluavat vastaanottaa viestejä näiltä yrityksiltä. Vastaavasti ihmiset tietävät henkilötietojensa olevan turvassa yrityksillä, joilta vastaanottavat markkinointi- tai muunlaista viestintää.

Pia Hakolan esitys digiaamiaisella sai yleisössä aikaan aktiivista osallistumista kysymysten ja kommenttien muodossa. Puheenvuoron jälkeen yleisölle oli vielä varattu aikaa keskustella aiheesta pöytäryhmissä, joissa Koodiviidakon asiantuntijat olivat vastailemassa polttavimpiin kysymyksiin. Kaiken kaikkiaan tapahtuma sai osallistujilta suurta kiitosta informatiivisuudestaan.


Kuva: Cafe Köket oli täynnä markkinoijia Koodiviidakon digiaamuissa.

Kansainvälisten toimistojen tapahtumat

Koodiviidakko on järjestänyt ja järjestää ennen vuodenvaihdetta GDPR-aiheisia tilaisuuksia myös Ranskassa, Ruotsissa ja Saksassa. Kansainvälisesti Koodiviidakko toimii Liana Technologies -brändin alla. Jos haluat jatkossa kuulla tuoreimmat kuulumiset digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän saralla, tilaa uutiskirjeemme.

 /media/henkilokuvat/fannimaki2.jpg

Fanni Mäki

Fanni Mäki työskentelee markkinointikoordinaattorina Koodiviidakolla. Fanni on englannin kielen maisteri ja toimii pääasiassa kansainvälisen markkinoinnin parissa. Hän on harjaantunut tapahtumien järjestämisessä, mutta nauttii myös niihin osallistumisesta ja kahvittelusta ihmisten kanssa. Fanni on sydämeltään sohvaperuna, joka välillä juoksee maratonin. 

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tule mukaan Markkinoinnin Viikolle!

Markkinoinnin Viikko järjestetään Pasilan Messukeskuksessa 5.–6.9. ja löydät Koodiviidakon Tietoiskulavalta 4. Olemme koonneet osastolle vahvan edustuksen markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoitamme, jotka kertovat parhaita vinkkejä ja uusimpia trendejä tiiviiden tietoiskujen muodossa

Lue lisää

Nähdään Markkinoinnin viikolla

Koodiviidakko osallistuu jo kuudetta kertaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatulle Markkinoinnin viikolle. Nimen- ja paikanmuutoksen kokenut tapahtuma järjestetään tänä vuonna Pasilan Messukeskuksessa. Tustustu tietoiskulavamme mielenkiintoisiin asiantuntijapuheenvuoroihin.

Lue lisää

Nähdään Markkinointiviestinnän viikolla

Koodiviidakko osallistuu viidettä kertaa Helsingin Wanhassa Satamassa 22.-23.9.2015 järjestettävälle Markkinointiviestinnän viikolle. Tervetuloa kuulemaan digiviestinnän uusimmat tuulet!

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin aamiaiskiertue sai odotettua jatkoa

Koodiviidakon suosittu digiaamu-roadshow käväisi tänä syksynä Helsingissä ja Turussa. Lue blogistamme tunnelmia tapahtumista sekä kävijöiden ajatuksia digimarkkinoinnista nyt ja huomenna.

Lue lisää

Markkinointiviestinnän viikko inspiroi ja puhutti

Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset kokoontuivat 23.-24.9 Wanhaan Satamaan keskustelemaan ja inspiroitumaan markkinointiviestinnän uusista tuulista.

Lue lisää