Kirjoitus

Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia

Ota yhteyttä
Katso kuva Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana.

Tutkimuksessa kuluttaja-asiakkaat saivat itse kertoa, mikä on heidän mielestään hyvä markkinointikanava. Tulokset olivat osin yllättäviä: sosiaalisen median tai SMS viestien sijaan asiakkaat haluavat ennemmin sähköpostia tai perinteistä kirjepostia (katso kuva).

Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana. Lähes yhtä pidetty kanava on kirjeposti 71 prosentin osuudellaan. Luvut ovat huimia verrattuna sosiaaliseen mediaan (4 %) tai SMS viestiin (9 %).

Kuluttajat, joilla ei ollut vielä olemassa olevaa asiakassuhdetta yritykseen, mielsivät kirjepostin markkinointikanavana sähköpostin edelle. Kirjepostin (57 %) jälkeen heti seuraavana oli tässäkin sähköposti 52 prosentin osuudellaan. Myös potentiaalisten asiakkaiden osalta SMS viestit ja sosiaalinen media jäivät siis kanavina selvästi sähköpostin ja kirjepostin taakse.

Acxiom

*) http://www.utalkmarketing.com

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää