Kirjoitus

Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia

Ota yhteyttä
Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä.

TNS Gallup tutki pohjoismaisten kuluttajien verkkokäyttäytymistä alkuvuonna 2012. Suomalaisista internetin käyttäjistä vain 45 prosenttia teki tutkimusjakson aikana verkko-ostoksia, kun taas norjalaisista verkkokaupoissa asioi 59 prosenttia ja ruotsalaisista 52 prosenttia.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä”, Netsin Finlandin toimitusjohtaja Päivö Eerola arvioi tutkimustuloksia.

Lue koko tutkimus

Aiemmat verkkokaupan tutkimukset ovat osoittaneet, että suomalaiset verkkokaupat ovat suhteessa laiskoja kansainvälistymään. Kuten TNS Gallupin tutkimuskin osoittaa, esimerkiksi muiden pohjoismaiden kansalaiset toisivat suomalaiselle verkkokauppiaalle paljon uutta ostopotentiaalia. Suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaisikin useissa tilanteissa harkita vakavasti kansainvälistymistä saavuttaakseen myös rajojen ulkopuolella olevat ostajat.

Suomalainen Erätukku on positiivinen poikkeus kansainvälisessä verkkokaupankäynnissä. Erätukku on Suomen johtava ulkoilun, retkeilyn, metsästyksen ja kalastuksen ostospaikka, joka on toteuttanut Suomen verkkokaupan lisäksi samalla ulkoasulla ja toiminnallisuuksilla Vildmarks -verkkokaupan. Vildmarks toimii itsenäisenä verkkokauppanaan Ruotsissa.

Tutustu Vildmarks -verkkokauppaan

ViidakkoStore -verkkokauppa-alustamme soveltuu erinomaisesti myös kansainväliseen kaupankäyntiin. Monikieli- ja -valuuttatuki mahdollistavat kaupankäynnin myös Suomen rajojen ulkopuolella – jouhevasti ja näppärästi yhdeltä alustalta.

Kysy lisää kansainvälisestä verkkokaupasta myynnistämme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää