Kirjoitus

Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa

Ota yhteyttä
Katso kuva Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle.

Koodiviidakko lanseerasi tällä viikolla Sivuviidakko-julkaisujärjestelmästä uuden Sivuviidakko Analytics Edition™ -version. Uusi analytiikkaohjattu sivustomoottori on ainutlaatuinen sekä Suomessa että maailmalla, sillä se tuo sivuston taustalla olevan analytiikkatiedon suoraan sivustoa päivittävän käyttäjän ylläpitonäkymään. Sivuviidakon käyttäjänä näet näin ollen nopealla vilkaisulla oman sivustosi parhaat ja huonot puolet ja voit kehittää sivustoa eteenpäin päivittäisen rutiini-ylläpidon yhteydessä.

Käytännössä Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Analytiikka on siten saatavilla suoraan siellä, missä itse sisältöä tehdään. Koodiviidakon uusi lanseeraus yhdistää näin ollen kaksi digiviestinnän ammattilaisten päivittäistä työkalua, julkaisujärjestelmän ja analytiikka-työkalun, joita on aiemmin käytetty erillisinä järjestelminä.

Sivuviidakon analytiikka-integraatio ja Google Analyticsin käyttö eivät ole toisensa poissulkevia. Nyt Analyticsiin siirtyminen on entistä helpompaa, sillä sivuston ja analytiikan välillä on suora yhteys. Tärkeimmät analytiikkatiedot tuodaan Sivuviidakkoon, mutta statistiikaan tarkemmin perehtyville kaikki data on edelleen tallessa myös Google Analyticsin puolella.

Sivuviidakko Analytics Edition™ on Koodiviidakon asiakaslähtöisen tuotekehityksen tulos. Koodiviidakolla suurin osa tuotekehitysideoista kumpuaa asiakasrajapinnasta ja käytännön yhteistyöstä suomalaisten digi- ja mainostoimistojen kanssa.

"Olemme jo pitkään havainneet markkinoinnin mittaamisen ongelman. Mittareita meiltä ei puutu, pelkästään Google Analytics tuottaa yli 300 erilaista raporttia sivuston toimivuudesta. Mutta mitä näistä oikein pitäisi seurata? Otimme haasteen vastaan ja integroimme Google Analyticsin ja Sivuviidakon toisiinsa. Nyt tärkeimmän analytiikkatiedon löydät Sivuviidakosta suoraan sieltä, missä itse sisältökin tuotetaan. Ja raporttejakin on enää vain muutama."
Samuli Tursas, Toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Sivuviidakko Analytics Edition™ tukee osaltaan Koodiviidakon pyrkimyksiä tuoda asiakkailleen kokonaisvaltaisia ratkaisuja digitaaliseen viestintään. Sen sijaan, että jokainen digiviestinnän työkalu ostettaisiin erikseen erillisiltä toimittajilta, digiviestinnän kokonaisuus voidaan hoitaa toisiinsa integroituvien työkalujen avulla. Sivuviidakon ohella myös muut Viidakon työkalut tukevat Google Analyticsiä.

Ota yhteyttä ja pyydä demo Sivuviidakosta

Oletko jo Sivuviidakon käyttäjä? Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi ja kysy lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää