Kirjoitus

Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä 75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi Vinkit ja ohjeet kirjeemme parhaaksi anniksi. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaiden juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.
Katso kuva 75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentaminen ja yksilöllisyys herätti paljon kiinnostusta.

Toteutimme heinäkuussa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme lukijoille kyselyn, jossa selvitimme lukijoiden mielipiteitä nykyisestä kirjeestä sekä tulevista suuntaviivoista. Suurkiitos kaikille vastaajille! Tulokset osoittavat, että kirjeen parhaana antina pidetään kirjeeseen nostettuja digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita. Erityisen kiinnostava aihe kirjeeseen olisi sisältömarkkinointi.

Vastaajat

Tyypillisimmillään Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme vastaanottajat ovat erisuuruisten yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjiä. Toisaalta vastaanottajissa on myös paljon yrittäjiä, jotka hyödyntävät sähköisiä uutiskirjeitä esimerkiksi verkkokaupan tai kivijalkamyymälän markkinoinnissa. Vuosien saatossa uutiskirjeemme on kerryttänyt uskollisen lukijakunnan, joista moni on liittynyt listallemme esimerkiksi messuilla, facebookissa tai nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Opt-in menetelmin kerätyt uutiskirjeen tilaajat ovat yleensä kaikista uskollisimpia lukijoita, ja vastaanottavat mielellään itse tilaamansa uutiskirjeen.

Mielestäni kirjeen parasta antia ovat

75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi antamamme Vinkit ja ohjeet uutiskirjeen parhaaksi anniksi. Olemme viljelleet digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita jo useamman vuoden ajan, esimerkiksi julkaisemallamme Sähköpostimarkkinoinnin oppaalla on jo reilusti yli 6000 lataajaa. Näistä vinkeistä ja ohjeista kiitos kuuluu toki myös asiakkaillemme, sillä parhaat jutut nousevat aina esiin käytännön tekemisen kautta. Päivittäinen yhteistyömme suomalaisten mainostoimistojen ja digiviestinnän ammattilaisten kanssa antaa paljon hyvää kaikupohjaa käytännön vinkeille. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaimpien juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.

Erityisen kiinnostava aihe olisi

75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentamista ja yksilöllisyyttä pidettiin tärkeänä aihepiirinä, sillä 67 % vastaajista nosti aiheen kiinnostavimpien joukkoon. Markkinoinnin automaatiot ja alan ajankohtaiset tapahtumat herättivät kiinnostusta 25 % vastaajista. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.

Yllämainittujen aiheiden lisäksi saimme paljon kiinnostavia aihe-ehdotuksia avoimessa kentässä, kiitos kertaalleen kaikille vastaajille! Tulemme nostamaan ideoitanne ja ehdotuksianne kirjeeseemme tulevan syksyn ja talven mittaan.

Tässä vielä muutamia saamiamme kommentteja:

”Loistava esimerkki siitä, miten mainosmailista tehdään kiinnostava. Olen suositellut sitä useille kavereille, jotka ovat myös mailinne tilanneet.”

”Yleinen ulkoasu on miellyttävä ja luettavuus hyvä. Pääotsikot herättävät riittävästi huomion ja kuvituksen ja tekstin välinen suhde on kohdillaan. Julkaisutiheys on sopiva.”

”Voisi ilmestyä useamminkin!”

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää