Kirjoitus

Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan?

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan? Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet? Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet?

Sisältömarkkinointi nousi muutama vuosi sitten todelliseksi ”buzzwordiksi” yritysten markkinointiviestinnässä. Usealle markkinoijalle tämä tarkoitti ajattelutavan muutosta: enää ei saanut tyrkyttää, tarjota tai tuutata. Piti koukuttaa ja houkuttaa – tarjota kiinnostavaa sisältöä, jota luetaan, jaetaan ja haetaan.

Pölyn laskeuduttua sisältömarkkinoinnin käytänteistä ja taktiikoista on tullut suurelle osalle yrityksiä arkipäivää. Mutta miltä tilanne näyttää sisältömarkkinointia tekevän yrityksen näkökulmasta?Mikä on tehokasta, tai osataanko ylipäätään mitata? Jaetaanko vastuuta, tarvitaanko apua? Entä millaisiin haasteisiin yrityksissä on törmätty?

Sisältömarkkinoinnin tutkimus

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Kysely toteutettiin aineistona Mari Maunun Oulun yliopiston kauppakorkeakoululle tekemään pro gradu -tutkielmaan.

Kyselyyn vastanneiden 293 joukossa on usean eri kokoluokan yrityksiä mikroyrityksistä suuriin yrityksiin. Kyselyyn vastanneista 46 % toimii yritysmarkkinoilla, 29 % kuluttajamarkkinoilla ja 25 % julkisella sektorilla.

Teimme tutkimuksen tuloksista koosteen, jossa käydään läpi sen olennaisimmat ja mielenkiintoisimmat löydökset sekä vedetään yhteen tutkimuksen antia.

Tutustu tuloksiin

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää

10 vinkkiä Call-to-Actioneiden käyttöön

Call-to-Action (CTA) voi vaikuttaa merkittävästi uutiskirjeen kilkkausprosentiin, sivuston CTR:ään tai verkkokaupan myyntiin. Kokosimme 10 vinkkiä CTA:n tehokkaaseen käyttöön.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

100 vinkkiä digimarkkinointiin ja -viestintään

Suomen 100-vuotistaipaleen kunniaksi halusimme kiittää kotimaatamme. Keräsimme kokoon 100 vinkkiä digitaaliseen markkinointiin ja viestintään.

Lue lisää