Kirjoitus

Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma!

Ota yhteyttä
Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.
Katso kuva Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että 1/4 kaikista lukijoista avaa sähköpostinsa mobiilissa.

Mobiiliystävällisenä voidaan pitää uutiskirjettä, joka näyttää uutiskirjeen graafisena päätelaitteesta riippumatta. Kirje, jota ei ole varta vasten suunniteltu responsiiviseksi, ei kuitenkaan palvele mobiilikäyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Viestin sisältö on todennäköisesti liian pientä mobiilinäyttöön, jolloin käyttäjä joutuu zoomaamaan tekstiä ja kuvia nähdäkseen kirjeen sisällön.

Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan sen sijaan sitä, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee näin ollen aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.

Mitä hyötyä?

Responsiivisen uutiskirjetoteutuksen myötä:

  • Huomioit lukijakuntasi optimoimalla uutiskirjenäkymän heille sopivaksi. Annat kuvan, että lukijakokemus todella kiinnostaa yritystänne.
  • Annat omalle sisällöllesi parhaan mahdollisen näkyvyyden. Jos lukijan täytyy ponnistella nähdäksesi sisältösi, katoaa osa kiinnostuksesta todennäköisesti jo matkan varrella, eikä huippuunsa hiottu sisältösi näin ollen pääse oikeuksiinsa.
  • Erotut muista. Vain pieni osa uutiskirjeistä tehdään responsiivisena: toteutuksen avulla voit näyttää yrityksesi olevan edistynyt ja ajan hermolla.

Mobiili vai ei? Perusta päätöksesi analyysille

Responsiivista uutiskirjettä voidaan suositella jo lähes kaikille, sillä mobiililla sähköpostiaan lukevia löytyy jo melkein jokaiselta vastaanottajalistalta. Digitaalinen markkinointi on kuitenkin aina mitattavissa, eikä asioita näin ollen kannata turhaan tehdä vain siksi että se on kivaa. Lukijakuntaa analysoimalla voidaan selvittää mobiilikäyttäjien osuus omista vastaanottajista ja toisaalta myös seurata määrän kehitystä.  

Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että jo 1/4 kaikista lukijoistamme avaa sähköpostinsa mobiilissa. Statistiikan perusteella päätimme huomioida mobiiliavaajat entistä paremmin myös kirjeen toteutustavassa.

Tehdessäsi uutiskirjeet Postiviidakolla voit nähdä lähetyksistäsi tärkeää statistiikkatietoa, kuten mobiiliavausten määrät ja käytetyt sähköpostiohjelmat. Tekniikkamme mahdollistaa myös uutiskirjeen toteutuksen responsiivisin menetelmin. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää