Kirjoitus

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Ota yhteyttä
Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään? Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Grillaus on tärkeä osa suomalaista mökkikesää. Mikäpä olisi ihanampaa kuin tulla suoraan saunasta grilliherkkujen ääreen ja nauttia kunnollista suomalaista makkaraa seesteisen järvimaiseman edessä?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme puolentoista kuukauden ajan ViidakkoMonitorilla hashtagia #grillaus sekä muita grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa ja koostimme tulokset yhteen. 

Selkeästi ylivoimaisina grillattavina mainittiin perinteiset liharuoat makkara, burgeri ja pihvi. HK saa erityismaininnan omalla hashtagillaan #hookoo ja myös pekoni nousi korkealle tuloksissa. Suomalaisten grilleissä tirisi kuitenkin myös muuta kuin pelkkää lihaa – kasvikset, vartaat ja juusto saivat myös oman osansa maininnoista. 

Ylivoimaisesti eniten grillausmainintoja tehtiin juhannusaattoa edeltävänä torstaina. Yleisimmissä sanoissa juhannus näytti myös suosiotaan: suosituimmasta seitsemästä sanasta peräti viisi liittyivät juhannukseen. 

Grillaus ja juhannus inspiroi myös sarjakuvataiteilijoita. Kaksi Fingerporin sarjakuvaa nousivat Twitterissä suureen suosioon:

Lue lisää someseurannasta blogissamme:

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää