Kirjoitus

Markkinointiviestinnän viikko keräsi alan ammattilaiset yhteen

Ota yhteyttä
Katso kuva Markkinointiviestinnän viikko keräsi alan ammattilaiset yhteen Voit tilata digiaiheisten kabinettiesitystemme materiaaleja omaan sähköpostiisi myös jälkikäteen.

Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset kokoontuivat 22.-23.9.2015 Helsingin Wanhaan Satamaan keskustelemaan alan uusista tuulista ja tekniikan tuomista mahdollisuuksista. Kaksipäiväinen tapahtuma keräsi paikalle yhteensä 2602 strategisen ja operatiivisen markkinointiviestinnän asiantuntijaa. 

Koodiviidakon osastolla sekä digimarkkinoinnin ja -viestinnän aiheita käsitelleessä esityskabinetissamme kävi kova kuhina: kabinettiesityksiämme kuunteli 493 messuvierasta, osastollamme juotiin 1208 kuppia kahvia ja messuvieraamme söivät yhteensä 4,3 kg banaanikarkkia. Suurkiitos kohtaamisista ja mielenkiintoisista keskusteluista kaikille osastollamme vierailleille!

Kabinettikuhinaa ja hullu kyläkauppias

Näytteilleasettajien tapaamisen ohella messukävijät osallistuivat isoissa seminaarisaleissa järjestettyihin puheenvuoroihin ja paneelikeskusteluihin. Yksi tapahtuman suosituimmista puheenvuoroista oli Koodiviidakon Pia Hakolan ja Jounin Kaupan Sampo Kaulasen puheenvuoro "Kuinka hullu kyläkauppias tekee somessa bisnestä? Case Jounin Kauppa".

Voit tutustua Some-keskusteluihin sekä tapahtuman aikana jaettuihin yleisö- ja puhujakommentteihin myös jälkikäteen Twitterin #mvv2015-hashtagilla.

Kyläkauppiaan avoin olemus ja rennot letkautukset tekivät vaikutuksen messuyleisöön. Esitystä kommentoitiin somessa muun muassa näillä sanoilla:

"Kehotan muitakin uskomaan unelmiin."
Sampo Kaulanen
Hullu kyläkauppias ja someilmiö, Jounin Kauppa


Kabinettiesityksemme olivat tänäkin vuonna supersuosittuja, eivätkä kaikki halukkaat mahtuneet mukaan 35 henkilöä vetävään tilaan. Voit tilata esityksmateriaalejamme myös jälkikäteen ottamalla meihin yhteyttä ja kertomalla, mistä esityksistä olet kiinnostunut. Näet kabinettiohjelmamme alta:

Tiistai 22.9

klo 9.45 Miten erotut sähköpostimarkkinoijana? Käytännön esimerkkejä ja tulokset, Turo Siipo, Account Director, Koodiviidakko Oy
klo 10.30 Yrityskulttuurin muutos ja tiedottaminen konservatiivisilla toimialoilla, Ville Husa, Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 11.15 Asiakaskokemuksen johtaminen markkinoinnin automaation avulla, Juho Mattila, Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 12.15 Sisältömarkkinointitutkimus – mitä yrityksissä osataan, mitä tulisi kehittää?, Mari Maunu, Marketing Coordinator, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 13.00 Ostolistat vastatuulessa: kuinka hyödyntää kohderyhmiä sähköpostimarkkinoinnissa?, Riikka-Maria Lemminki, Johtava konsultti, JM Tieto Oy & Juho Mattila, Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 13.45 Kuinka luot asiantuntijuutta tiedottamalla?, Joonatan Jääskeläinen, Sales Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy

Keskiviikko 23.9

klo 9.00 Näin onnistut kriisiviestinnässä, Lauri Sainio, Key Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 9.45 Miksi viedä vuosikertomus verkkoon? Case-esimerkkejä ja trendit 2015, Jussi Kuparinen, Key Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 10.30 Tiedottaminen startup-yrityksissä, Sakari Kitunen, Account Manager, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 11.15 Mitä, kenelle, milloin ja miten? Näin hyödynnät asiakastietoa digimarkkinoinnissa, Lari Suomalainen, Sales Director, Koodiviidakko Oy
klo 12.15 Yritysviestintä somessa – tiedottajien kokemuksia ja vinkkejä, Riina Vasala, Director, PR Cloud, Koodiviidakko Oy
klo 13.00 Kuinka hyödynnät videota sisältömarkkinoinnissa?, Kaisa Mikkola, Asiakkuusjohtaja, Alma360 & Jussi Kuparinen, Key Account Manager, Koodiviidakko Oy
klo 14.30 Markkinoinnin automaatio käytännössä, Juho Antikainen, Sales Manager, Koodiviidakko Oy

Ota meihin yhteyttä ja kerro, mistä esityksistä olet kiinnostunut. Saat esitysten materiaalit sähköpostiisi!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää