Kirjoitus

Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa

Ota yhteyttä
Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi.

Posten Nordenin tekemässä tutkimuksessa on kartoitettu Pohjoismaisten kuluttajien mieltymyksiä verkossa ostamisesta. Tutkimuksessa eräänä aiheena olivat kuluttajien suosimat maksutavat, joista jälkikäteen maksettava lasku nousi Suomessa 30 % osuuteen. Osuutta voidaan pitää verrattaen suurena – suurempaan osuuteen nousi ainoastaan suora verkkopankkimaksu 39 prosentin osuudellaan luottokorttien ja muiden maksutapojen jäädessä huomattavasti pienemmille prosenteille.

Muiden maksutapojen rinnalla jälkikäteismaksu on siis edelleen haluttu maksutapa, eikä sitä näin ollen kannata unohtaa verkkokaupan maksutapojen valikoimasta. Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi. Vaikka kauppiaalla on oikeus itse päättää mitä maksutapoja hän tarjoaa ostajille, myös esimerkiksi Kuluttajaliitto suosittelee lisäämään verkkokaupan valikoimaan myös jälkikäteismaksutapoja. 

Tutustu Posten Nordenin tutkimukseen tarkemmin täältä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää