Kirjoitus

Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu.

Koodiviidakon ja JM Tiedon yhdessä toteuttama verkkokauppatutkimus paljasti, että vain 20 prosenttia suomalaisista verkkokaupoista on integroitunut taustajärjestelmiin. Luku on yllättävä, sillä integraatiot toisivat verkkokauppiaan päivittäisiin rutiineihin paljon helpotusta.

Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu. Yhä useampi verkkokauppias on herännyt huomaamaan, ettei verkkokauppa ole irrallinen osa myyntiputkea, vaan sen sijaan tärkeä osa kokonaisuutta, johon kuuluvat myös asiakashallinta sekä markkinointi.

Otetaanpa esimerkiksi yritys, joka pyörittää verkkokaupan lisäksi myös kivijalkamyymälää. Tämäntyyppiset verkkokauppiaat painiskelevat usein samojen kysymyksien kanssa "Kuinka pidän varastosaldoni ajan tasalla", "Mistä löydän aikaa tuotteiden syöttämiseen?". Samoin esimerkiksi raportointi ja kirjanpito hankaloituvat, kun useampi yhdenaikaisesti toimiva yksikkö myy samaa "varastosaldoa". Vastaus näihin haasteisiin löytyy kassa- ja varastojärjestelmä-integraatioista. Esimerkkinä Pikkuväki verkkokauppa, johon toteutimme integraation Solteq Tekso- kassajärjestelmään.

Verkkokauppa-alustaamme ViidakkoStoreen on toteutettu alusta alkaen kattavasti integraatioita kolmannen osapuolen ohjelmistoihin. Näkökulma on asiakaslähtöinen: tekemiemme rajapintojen ja integraatioiden avulla voimme rakentaa myyviä verkkokauppoja, jotka säästävät samalla aikaa ja henkilöresursseja verkkokauppiailta.

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää verkkokaupasta ja integraatioista.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää