Kirjoitus

Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin?

Ota yhteyttä
Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin? Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin.

Yhdysvalloissa "Black Friday" -shoppailupäivää on vietetty joulun alla menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Kyseessä on siis erityinen shoppailupäivä, kiitospäivän jälkeinen perjantai, jolloin eri kauppiaat antavat pientä alennusta ja aloittavat näin varsinaisen joulukaupankäynnin. Kivijalkamyymälöiden ohella konsepti näkyy laajalti myös verkkokaupassa. Isojen vähittäiskauppiaiden, kuten Applen ja Amazonin, myötävaikutuksesta konsepti on laajentunut myös Iso-Britanniaan. Miksi vastaava ei toimisi myös täällä meillä Suomessa?

Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin. Verkkokauppojen kannattaisikin pyrkiä hyötymään nykyistä enemmän myös kivijalkakaupassa tapahtuvista erityisistä shoppailupäivistä ja kampanjoista, omien verkkokauppa-spesifien kampanjoiden ohella. Muun mainonnan lisäksi esimerkiksi sähköinen uutiskirje on loistava tapa informoida ja markkinoida kampanjoita verkkokaupan asiakkaille.

Laajamittainen kampanjointi vaatii verkkokaupan tekniikalta joustavuutta kävijäpiikkien suhteen, sekä toisaalta hyvät mahdollisuudet kampanjoiden ja alennusten luomiseen. ViidakkoStore-alustaan on saatavilla erityinen kampanjamoduli, jonka avulla kampanjoiden luominen ja hallinta onnistuu kätevästi. Alustassa on myös riittävästi kapasiteettia ja joustavuutta suurempienkin kävijäpiikkien käsittelyyn.

Tutustu ViidakkoStoreen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää