Kirjoitus

Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit

Ota yhteyttä
Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Koodiviidakko juhli hetki sitten kymmenettä toimintavuottaan. Olemme perinteisessä mielessä nuori yritys, mutta digitaalista maailmaa katsottaessa jo kypsään ikään ehtinyt. Toimintamme sekä kaikki tuotteemme ovat olleet alusta asti digitaalisia.

Vaikka toimintamme on hyvin asiakaslähtöistä, huomasimme jo hyvin varhaisessa vaiheessa, ettei perinteinen myyjän ja asiakkaan välinen suhde ole yksistään riittävä tae menestymiseen digitaalisessa toimintaympäristössä. Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Nämä "ekosysteemit" eivät ole pelkästään digitaalisuuden mukanaan tuomia asioita – vastaavia ekosysteemejä on ollut aina ennenkin. Digitaalisuuden myötä moniin yhteistyökuvioihin on kuitenkin tullut aiempaa enemmän pelureita, esimerkiksi sisällöntuottajia. Myös palveluiden asiakas- ja käyttäjäkunnat voivat olla merkittävästi suurempia. Digitaalisissa ekosysteemeissä verkottuneiden yritysten tulisikin miettiä aiempaa enemmän myös sitä, kuinka he voivat tuottaa arvoa muille ekosysteemin yrityksille.

Koodiviidakko auttaa menestymään digitaalisuuden keinoin

Me Koodiviidakolla perustimme aikanaan talon sisäisen tiimin palvelemaan mainos- ja viestintätoimistokumppaneitamme. Seitsenhenkiseksi kasvaneessa kumppanuustimissämme keskitymme tarjoamaan mainostoimistoille valmiin tekniikan, jonka päälle voidaan toteuttaa esimerkiksi näyttävät nettisivut, moderni verkkovuosikertomus tai kansainvälinen verkkokauppa. Järjestämme säännöllisesti Koodikeskiviikkoja, jolloin käymme kumppanitoimistoillamme paikan päällä ja kerromme, millaisia uusia luovia toteutuksia tekniikka mahdollistaa juuri nyt.

Tällä hetkellä kuumimpia puheenaiheita asiakkaidemme keskuudessa on markkinoinnin automaatiotekniikka, joka mahdollistaa sisältöjen nopeamman, tehokkaamman ja monipuolisemman hyödyntämisen. Kutsu meidät kertomaan lisää automaation mahdollisuuksista tai esittelemään menestyneitä toteutuksiamme esimerkiksi matkailusektorille. 

Viestintätoimistoille tarjoamme tehokkaat työkalut verkkokeskustelujen seurantaan, maineenhallintaan sekä lehdistötiedottamiseen. Tuotamme myös paljon arvokasta tietoa, josta valtaosaan pääset tutustumaan suoraan digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin blogimme kautta. Olemme toteuttaneet vuosittain yhteistyössä Mediaviikon kanssa myös kattavan toimittajakyselyn, jonka maksullisen raportin pääset tilaamaan täältä.

Ota yhteyttä kumppanuustiimiimme – jutellaan lisää uuden teknologian tuomista mahdollisuuksista tai tavataan teillä Koodikeskiviikon merkeissä.

 /media/henkilokuvat/henkilokuvat-2013/harrirauhanummi.jpg

Harri Rauhanummi

Artikkelin kirjoittaja on Koodiviidakon mainos- ja viestintätoimistoyhteistyöhön erikoistuneen kumppanuustiimin vetäjä ja liiketoimintajohtaja. Harrilla on useiden vuosien kokemus digitaalisen viestinnän ohjelmistoista ja sen myötä syntynyt selvä käsitys, että tie parempiin tuloksiin käy paremman viestinnän kautta.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää