Kirjoitus

Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena

Ota yhteyttä
Katso kuva Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.
Katso kuva Kirjeen avulla Eräluvat sai heti tuoreelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Raikkaan ilmeen saaneelta sivustolta on entistä helpompi etsiä tietoa ja ostaa erälupia.

Sivustouudistus on yritykselle kuin yritykselle merkittävä satsaus, josta kannattaa ottaa mahdollisuuksien mukaan kaikki irti. Koodiviidakon tuotetarjonnan valinnut Eräluvat on hyvä esimerkki toteutuksesta, jossa digiviestinnän työkaluja hyödynnettiin monipuolisesti uudistuksen tukena.

Sivustouudistuksen käynnistyttyä Eräluville toteutettiin vanhan sivuston kärkeen ns. teaser-sivu, jonka sivustokävijä näkisi ensimmäisenä ennen entiseen verkkopalveluun ohjautumista. Teaser-sivun tarkoituksena oli kertoa sivustouudistuksesta ja kerätä samalla uutiskirjeen tilaajia – uusille tilaajille luvattiin myös ensimmäisenä tieto uuden palvelun avautumisesta. Näin sivustouudistus sai heti positiivista huomiota, näkyvyyttä sekä toivottua odotuksen tunnetta. Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.

Uudistuksen valmistuttua Eräluvat lähestyi uusia tilaajia kirjeellä, joka osoittautui tehokkaaksi markkinointitoimenpiteeksi. Kirjeen avaussuhde (OR) oli 40 % luokkaa ja klikkaussuhde (CTR) peräti 16 %, mitä voidaan pitää lähes alasta riippumatta erittäin hyvänä tuloksena. Kirjeen avulla Eräluvat sai heti uudelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Uuden raikkaan ilmeen ohella uudistettu sivusto helpottaa kuluttajien tiedonsaantia sekä erälupien myyntiä.

"Olemme oikein tyytyväisiä projektiin, joka saatiin hienosti maaliin kiireisestä aikataulusta huolimatta. Myös yhteistyö projektin eri osapuolten: Koodiviidakon, mainostoimiston ja meidän välillämme toimi mutkattomasti ja jouhevasti", kertoo Erälupien verkkoviestinnän erikoissuunnittelija Hannaleena Mäki-Petäys.

Eraluvat.fi

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla voit toteuttaa Erälupien tapaan näppärästi koko digimarkkinoinnin kokonaisuuden: uutiskirjeet, landing- ja teaser sivut sekä uuden verkkopalvelun. Digimarkkinoinnin kokonaisuus koostuu palasista, joita ei kuitenkaan aina tarvitse toteuttaa kaikkia kerralla. Siksi Marketing Cloud -tuotteet toimivatkin mainiosti yksinään ja yhdessä - skaalautuen käyttötarpeen mukaan ja luoden keskenään synergiaetua.

Tutustu Marketing Cloud -kokonaisuuteen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää