Kirjoitus

Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät

Ota yhteyttä
Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Casessa esittelemämme yritys käyttää sivustollaan Google Analytics -seurantaa, jonka avulla seurataan aktiivisesti päivittäistä kävijämäärää sivustolla. Ilman uutiskirjeiden tuomaa kävijävirtaa sivustolla on päivittäin noin 10-150 vierailua. Suurin osa kävijöistä löytää sivustolle joko suoraan osoitteen tai hakuliikenteen kautta. Kerran kuukaudessa lähtevä uutiskirje tuo normaaliin kävijämäärään valtavan hyppäyksen.

Normaalina päivänä sivustolla on noin 50-150 vierailijaa, kun taas uutiskirjeen lähdettyä tammikuussa vierailijoita oli tuona samana tammikuun päivänä 710 kappaletta. Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Ohessa oleva grafiikka havainnollistaa hyvin kerran kuukaudessa lähtevän kirjeen aiheuttamaa hyppäystä kävijämäärässä. Kuvassa näkyvät piikit ovat uutiskirjeiden lähetyspäiviä.

Mielenkiintoista on myös se, että uutiskirjeestä tulleet kävijät viettävät sivustolla kohtuullisen paljon aikaa. Sivuston sisältöön kannattaakin panostaa – uutiskirjeen avulla voit saada sekä olemassa olevat että uudet, potentiaaliset asiakkaat selailemaan tuotteitasi ja palveluihisi liittyvää tietoa.

Ota yhteyttä, jos haluat tutustua tarkemmin työkaluumme Postiviidakkoon. Sen avulla toteutat helposti tyylikkäät graafiset uutiskirjeet, joista voit linkittää lukijasi sivustonne mielenkiintoiseen sisältöön.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa.

Lue lisää

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää