Blogi

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Kierrättämällä ikivihreää sisältöä monipuolisesti eri kanavissa saat sisällöillesi lisää yleisöä ja tätä kautta myös enemmän näkyvyyttä hakukoneissa.

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön. Lue lisää 17.10.2017

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Kun ensimmäinen kysely siitä, missä, miten ja kenen toimesta henkilötietoja tallennetaan, tulee, ei kysymys saisi tulla yllätyksenä markkinoijalle.

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen. Lue lisää 17.05.2017 8

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Markkinoinnin automaatio on tehnyt asiakkaan kontaktoimisesta tarkempaa niin ajallisesti kuin sisällöllisestikin.

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa. Lue lisää 21.02.2017

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Katso kuva SEO eli hakukoneoptimointi on erityisen tärkeää verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana. Lue lisää 17.02.2017

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Väreillä on eri merkityksiä eri kulttuureissa. Markkinoijan on siis syytä ottaa huomioon kuluttajiensa värimieltymykset.

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut. Lue lisää 29.11.2016

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Kun asiakas on kerran tunnistettu somesta, on tämän toimintojen seuraaminen verkkosivuilla ja paremman markkinoinnin luominen yhä helpompaa.

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten? Lue lisää 02.11.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä. Lue lisää 06.10.2016

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Sovelluskehityksen kannalta päätelaitteiden erottelu alkaa olla veteen piirretty viiva. Palvelut yhdenmukaistuvat laitteesta huolimatta.

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle? Lue lisää 20.09.2016

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Yksinkertaisen somen kuvasisällön ja artikkelikuvituksen tekemiseen ei välttämättä vaadita satojen eurojen ohjelmia ja graafisen alan tutkintoa.

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä. Lue lisää 16.08.2016 4